آسمان

آنچه در مورد حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه باید بدانیم

آسمان

آنچه در مورد حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه باید بدانیم

دوشنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۵، ۰۹:۲۲ ق.ظ

لزوم شناخت حضرت صاحب الامر سلام الله علیه


بسم‏الله‏الرحمن‏الرحیم


لزوم شناخت امام زمان سلام‏الله‏علیه


فوکایاما[4] در کنفرانسی که در اورشلیم (یکی از شهرهای اصلی فلسطین اشغالی) برگزار شد به ترسیم اندیشه سیاسی شیعه پرداخت. او در این کنفرانس که «بازشناسی هویت شیعه»[5] نام داشت می گوید:


«شیعه پرنده‏ای است که افق پروازش خیلی بالاتر از تیرهای ماست، پرنده‏ای است که دو بال دارد. یک بال سبز و یک بال سرخ.» این مطالب را وی در اوج پیروزی‏های ایران در سال 1365 می‏گوید و ادامه میدهد: «بال سبز این پرنده همان مهدویت و عدالت خواهی اوست چون شیعه در انتظار عدالت به سر می‏برد، امیدوار است و انسان امیدوار هم شکست ناپذیر است. نمی‏توانید کسی را تسخیر کنید که مدعی است فردی خواهد آمد که در اوج ظلم و جور، دنیا را پر از عدل داد خواهد کرد».[6]


با گسترش روز افزون اسلام‏گرایی و عدالت خواهی در غرب و آمار 10 میلیون مسلمان در آمریکا و 6 میلیون در آلمان و 5 میلیون در فرانسه دولت‏مردان غربی و به عبارت دقیق‏تر صهیونیست‏ها بر آن شده‏اند که برای بقای خود دست و پا بزنند و زمینه‏های ظهور را از بین ببرند.


ما در عصری زندگی می‏کنیم که دشمنان اسلام به ویژه دشمنان شیعه با تمام قوای خود در پی نابودی اسلام هستند، و یکی از اموری که باعث افتخار شیعه و از اهداف آنان است، بحث مهدویت است.


به عنوان مثال از فعالیت‏هایی که مؤسسات دینی همراه با رسانه‏های غربی انجام می‌دهند می‏توان به موارد زیر اشاره کرد:


·      تبلیغات پیرامون واقعه آرماگدون. واقعه‏ای که طبق روایات عظیم‏ترین واقعه تاریخ است.


·      ساخت بازی‏های رایانه‏ای که در آن منفی بودن مسلمانان و کشتن شرقی‏ها به بازیگر القا می‌شود.


·      ساخت فیلم‏هایی که با آن می‏خواهند براساس پیشگویی‏های نستراداموس خود را «نجات بخش جهان» و امام زمان سلام‌الله‌علیه را «پادشاه وحشت» معرفی کنند.


·      موج اسلام ستیزی توسط رسانه و موج اسلام هراسی توسط گروه‏های تروریستی به نام مذهب و دین، مانند داعش.


بحث آینده‏نگری در غرب بسیار جدی است و شاید بتوان گفت جدی تر از جامعه ماست. آنها به ابعاد سیاسی و اجتماعی مسئله ظهور در آینده توجه فراوان دارند.


ما نباید به مسئله انتظار و ظهور امام زمان سلام‌الله‌علیه تنها از بُعد مذهبی و دینی خودمان نگاه کنیم. این مسئله تمام آینده ما را تشکیل می‌دهد.


اگر با این نگاه به معارف مهدوی موجود در گنجینه‏های دینی‏مان مراجعه کنیم، ضرورت این مطلب را بیشتر درک خواهیم کرد که هر فرد باید مهدی شناس و مهدی باور باشد تا در سایه مهدی باوری به مهدی یاوری دست پیداکند.


منظور از شناخت، آن معرفتی است که ما را در آینده برای فهمیدن حق از باطل یاری کند. معرفتی که در آخرالزمان به خاطر داشتن آن معرفت بتوانیم از افرادی باشیم که بر ایمان‏شان پایبندند.


پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله در روایتی متواتر می‌فرمایند: «مَن مَاتَ وَ لَم یَعرِف امامَ زَمانِه مَاتَ مِیتَهً جاهِلیهً.» کسی که بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.


جاهلیت زمان قبل اسلام را می‏گویند، زمانی پر از گمراهی و انحراف. زمانی که عرب جاهلی دختران خود را زنده به گور می‏کرد و به خونریزی و توحش افتخار می‏نمود. حتی فکر چنین کارهایی برای انسان امروز ناگوار است.


از اینجا باید به اهمیت شناخت امام زمان پی برد که اگر کسی توحید و نبوت و معاد را قبول داشته باشد و به واجبات عمل کند ولی امام زمان خود را نشناسد، نامسلمان و گمراه مرده است.


امام رضا سلام‌الله‌علیه در سفر تاریخی خود به طوس، از نیشابور عبور می‏کردند. در جمع دوستداران‏شان از اهل سنت، با اصرار آنان حدیثی را از پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله نقل کردند که خدای عزّوجلّ فرمود: «لاإله إلاّالله حِصنی فَمَن دَخَلَ حِصنِی أمِنَ مِن عَذابِی» اعتقاد به توحید دژ مستحکم من است، پس هر کس که در دژ من وارد شود، از عذاب من در امان است [و وارد جهنم نخواهد شد.]


اهل سنت که از این موضوع بسیار خوشحال شده بودند، راه امام را باز کردند. هنور امام خیلی دور نشده بودند که فرمودند: «بِشُرُوطِها وَ أنا مِن شُرُوطِها.» یعنی از لوازم و شرائط رهایی از جهنم ایمان به امامت من است.


حال در این زمان شرط ایمن بودن از غضب الهی شناخت امام مهدی سلام‌الله‌علیه است. شناخت جایگاه و عظمت انسان کامل باعث عشق و علاقه به ذات پاک حضرت مهدی سلام‏الله‏علیه می‏شود و این محبت و شناخت منجر به اطاعت و پیروی و در نهایت موجب سعادت ابدی است.


علاوه بر این خرد هر انسانی که به دنبال رشد و پیشرفت است، شناسایی و بررسی مواردی که به عنوان نمونه کامل معرفی می‏شوند ضروری می‏داند.


بنا بر این مباحث مهدویت و مسائل پیرامونی آن از مهم‏ترین مطالبی است که یک انسان باید از آن  آگاهی داشته باشد.


زمان به سرعت می گذرد و حوادث و نشانهها همه به نزدیک بودن زمان ظهور اشاره دارند و این ما هستیم که باید خودمان و فرزندانمان را برای آن آماده کنیم.


طبق وعده الهی در قرآن ظهور دولت جهانی امری حتمی است. حرکتی در حال انجام است، این ما هستیم که باید بدانیم کجای این حرکت جای داریم و چه نقشی قرار است در آن بازی کنیم؟


انسان باید خود را در برابر مشکلات و موانع عصر غیبت (بخصوص هر چه به ظهور نزدیک می‌شویم.) آماده کند و مسلماً بین دانا و نادان در استقامت و عملکرد بسیار فرق است.


تاریخ ثابت کرده است که انسان‏هایی پیروز نبرد روزگار می‏شوند که آینده را بهتر ببینند و اطلاعات و آگاهی مواجهه با آن را داشته باشند.


«فاستبقوا الخیرات» پس بسوی کارهای خیر سبقت بگیرید.


فرموده مولایمان حضرت امام رضا سلام‌الله‌علیه است که: هر کس در مجلسی بنشیند که امر ما در آن زنده می‏گردد، روزی که دل‏ها می‏میرند، دل او نخواهد مرد.


روایتی است از پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله در مورد تشویق و ترغیب بر شرکت در مجالس ذکر که فرمودند: در باغ های بهشت بگردید. عرضه داشتند: ای رسول خدا باغ های بهشت چیست؟ فرمودند: مجالس ذکر.


امام صادق سلام‌الله‌علیه می‌فرمایند: همدیگر را دیدار کنید که در دیدارتان زنده شدن دلهایتان و یاد آوری احادیث ما هست و احادیث ما شما را نسبت به یکدیگر مهربان می‏سازد که اگر آن‏ها را بگیرید، رستگار شده و نجات یافته‏اید و هر گاه آن‏ها را ترک گویید گمراه شده و هلاک می‏گردید. پس به آن‏ها عمل کنید. من نجات شما را ضمانت می‏کنم.


اکنون سعی ما بر این است که با برقراری دیدارهای مجازی صاحب الامر سلام‌الله‌علیه و راه ارتباط با یگانه منجی عالم را بشناسیم تا بدانیم در آینده‏ای نزدیک کجای جبهه حق قرار داریم.




[1] . فرانسیس فوکایاما پژوهشگر و تاریخ نگار

ژاپنی الاصل و تبعه‏ی آمریکا

دارای سابقه کار در اداره امنیت امریکا

تحلیل‏گر نظامی یکی از شرکت‏های وابسته به پنتاگون

کسی که مقاله‏هاش در نشریه وال استریت ژورنال چاپ می‏شود.

[2]. برای اولین بار نیست که افرادی غیر مسلمان از عظمت و یگانگی دین اسلام سخن به میان می‏آورند. انسان را یاد ضرب المثل می‏اندازد؛ ماهی تا زمانی که در آب و غرق نعمت است قدر آب را نمی‏داند و آن را حس نمی‏کند.

در مورد

·       کشف درمان وبا از صحیفه سجادیه

·       کشتن میکروب‏های موجود در بزاق سگ توسط خاک‏مال کردن ظرف

·       اسرار درون رحم و جنین

·       منحصر به فرد بودن اثر انگشت هر انسان

·       اسرار کهکشان‏ها و وسعت آن

نیز بارها عظمت و یگانگی دین اسلام ثابت شده است. البته قبل از این‏ها احکام متعالی اسلام به تنهایی نمایان‏گر والا بودن آن بوده است.

[3]. او می گوید: «بال سرخ شیعه، شهادت طلبی است که ریشه در کربلا دارد و شیعه را فنا ناپذیر کرده است.»

[4] . فرانسیس فوکایاما پژوهشگر و تاریخ نگار

ژاپنی الاصل و تبعه‏ی آمریکا

دارای سابقه کار در اداره امنیت امریکا

تحلیل‏گر نظامی یکی از شرکت‏های وابسته به پنتاگون

کسی که مقاله‏هاش در نشریه وال استریت ژورنال چاپ می‏شود.

[5]. برای اولین بار نیست که افرادی غیر مسلمان از عظمت و یگانگی دین اسلام سخن به میان می‏آورند. انسان را یاد ضرب المثل می‏اندازد؛ ماهی تا زمانی که در آب و غرق نعمت است قدر آب را نمی‏داند و آن را حس نمی‏کند.

در مورد

·       کشف درمان وبا از صحیفه سجادیه

·       کشتن میکروب‏های موجود در بزاق سگ توسط خاک‏مال کردن ظرف

·       اسرار درون رحم و جنین

·       منحصر به فرد بودن اثر انگشت هر انسان

·       اسرار کهکشان‏ها و وسعت آن

نیز بارها عظمت و یگانگی دین اسلام ثابت شده است. البته قبل از این‏ها احکام متعالی اسلام به تنهایی نمایان‏گر والا بودن آن بوده است.

[6]. او می گوید: «بال سرخ شیعه، شهادت طلبی است که ریشه در کربلا دارد و شیعه را فنا ناپذیر کرده است.»


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی